20 July 2010

Khama Rhino Sanctuary

It is Presidents Day weekend, so 5 of us took a trip to the Khama Rhino Sanctuary in Serowe, Botswana.  It was a 3 hour drive and we stayed at a nice and simple lodge, Masama Lodge, outside of the City.

To get to the Rhino Sanctuary, you drive through the town of Serowe, which is home to the founding President, Sir Seretse Khama.  There are many roadside shops along the way. This one is my favorite (in case you're in need of a tire puncture).
The Rhino Sanctuary was started in 1992 to help protect the endangered rhinos from poachers who sell the horns on the black market. The Rhino population varies as they send rhinos raised in the park back out into Botswana and surrounding game preserves.  This weekend there were about 33 white and black rhinos and we saw half of them, which was very lucky!  We came upon about a dozen at a watering hole at sunset.  Very surprisingly, everyone there was outside their truck and the rhinos didn't notice us at all.
There was a lot of other cool wildlife.

The zebra rolling in the sand is leaving his scent (and probably having fun too).

Warthog

Yellow Billed Hornbill

As we were leaving the park we ran into the largest male rhino "Dan."  He just sauntered across the road in front of us.

Abigail, Greg, Nita, Dumi and me

Nita and me

That night we had a fire and braai under the stars.
The next day we did a rather unremarkable second game drive and appreciated all that we saw on the first day.  So we went back to our lodge which had some scenic rocks we climbed up.
Then time to go home until the next adventure.

7 comments:

  1. I miss you already soooooooooooo much! I love you! ****Jesica

    ReplyDelete
  2. julie
    i'm so envious....or should i say living vicariously. awesome blog and fotos.
    xo
    cyn

    ReplyDelete
  3. Detalhes me alimentam a esperança. Me detenho diante de uma escola na periferia da cidade de Serowe, Botswana. No portão está escrito "keep the gate closed". E na estrutura com desenhos de amor à criança: "welcome". A escola contrasta para melhor com o resto da ocupaçao humana local. É bonitinha e a construção no todo revela força na educação. A paisagem local como que desolada não por conta da natureza, mas de como o humano a ocupa, revela o lado perverso da desigualdade no mundo. A escola parece estar sozinha naquele mundão semideserto, mas me alimenta a esperança, a esperança do soerguimento na educação...:)

    ReplyDelete
  4. Despedindo-me de Serowe, vão comigo impressões carregadas sempre de esperança. É que o desfecho final de tudo está a caminho, não há como não esperar. Espera protelada ainda que ativa é agonia da alma, mas paradoxalmente é alegria. Mas vamos dar um giro por Serowe. O prédiozinho da "Central District Council Chamber" é bonitinho. Agora vamos aos perímetros. A ocupação humana é menos favélica que bucólica. Denuncia como em quase todo mundo o atraso das administrações nas infraestruturas e pavimentações, embora há sinais de poços de concreto na rua, provavelmente do sistema de esgotamento sanitário. Crianças uniformizadas é esperança. Mas não deixa de ser um glamour a aridez da paisagem geral que revela ainda que menos inclemente a face invocada do imponente deserto do kallahari, soberano por aquelas bandas. Fiquem com Deus...:)

    ReplyDelete
  5. Ah, já que falei em Deus, ele não deixou de me mostrar uma bonita Igreja a 1000 m sudoeste do centro. É enorme, em estruturas de cor vermelha, uma torre encimada por uma cruz que se completa por outras 2 cruzes nas extremidades de grande e elevada cobertura. Acha-se num grande e espaçoso largo como que vigiando a cidade...:)

    ReplyDelete
  6. E Deus me fez voltar aqui para nos dizer que a Igreja - humilde e poderosa raiz da sagrada árvore cósmica - não somente vigia como também abençoa a cidade, a Botswana inteira, todo o continente, o resto todo do mundo e todos nós embarcados rumo à eterna felicidade eterna...:)

    ReplyDelete
  7. Deus parece nos tornar hoje andarilhos cibernéticos como o bom filho que ao lar retorna. Botswana estará sempre na minha memória, ainda que nunca mais eu lá volte. É que uma imagem de Jesus Misericordioso na porta de uma Igreja no centro da capital Gaborone está em mim como Jesus, o Senhor do cosmos e da história, está em nós desde as profundezas da eternidade à eternidade mais profunda...:)

    ReplyDelete